Rekenen!? Met peuters??
Vanaf jonge leeftijd merken kinderen verschillen op, bijvoorbeeld tussen veel en weinig, ver en dichtbij, vol en leeg etc. Zo ordenen zij de wereld om hen heen. Het eerste rekenen begint dan ook met ordenen, sorteren, verzamelen en vergelijken. Bij peuters gaat rekenen dus nog niet over sommen maken, maar om spelen met allerlei verschillende rekenkundige begrippen.
Als pedagogisch professional in de kinderopvang is het onze taak om ruimte te bieden aan deze natuurlijke (spel)ontwikkeling van jonge kinderen. Dat doen we door materiaal en taal aan te bieden die het beginnend rekenen ondersteunt. De bonus: je stimuleert tegelijkertijd ook andere ontwikkelingsgebieden!
Wist je dat heel veel prentenboeken een schat aan rekenmogelijkheden bieden? Werken met prentenboeken maakt het rekenen veelzijdig, talig, creatief, uitdagend, speels en superleuk!
Wil je leren hoe je prentenboeken kan gebruiken als verrijking van het rekenkundige spelaanbod voor peuters? Gekoppeld aan thema's en rekendoelen? Voor, tijdens en na het voorlezen? In een actieve en inspirerende workshop laat ik je zien hoe!